Daniella Siira

Den enda som hindrar mig är jag själv

Publicerad 2014-08-18 17:45:00 i Texter om livet och konstiga saker,

Det händer mycket nu i hästvärlden. EM, Lag-SM, och andra tävlingar. Adrian och Pitchi tränar för fullt inför deras tävlingsdebut och det beställs medical card och pluggas dressyrprogram. Jag har tagit avstånd helt från hästarna som ni vet och jag vet inte vad jag känner. Jag gick ut till hästarna i hagen för någon dag sen, va med dom i en dryga halvtimme och bara klappade och pratade och grät.
För jag älskar hästar. Det ska ni veta. Jag älskar känslan när man gör en perfekt övergång i en eftergiven form från skritt till galopp. Jag älskar när man kommer stort in på en maxad oxer och när man känner styrkan hästen besitter. Känner sin egen styrka också och bara känner wow, det. här. är. mäktigt. Jag vill komma tillbaks, bara vara i stallet och rida och göra saker. Så varför gör jag inte det? Det är det som irriterar mig. Jag bara orkar inte, jag har blivit slapp, lat och van. Van vid att sitta framför TVn hela dagen och bara äta. Blir irriterad när jag måste göra något som kan innebära fysisk aktivitet men så gråter jag för att jag inte kan va still. Jag måste få rätsida på det här, bestämma vad det är jag verkligen vill och få det att fungera. Och jag vill vara med mina hästar. Jag vill utvecklas och träna och åstadkomma nått. Så, till mig själv: GÖR DET DÅ DIN LATA JÄVEL

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Daniella Siira, 16 år

Följ en fälttävlansryttares tankar om ridsporten. En blogg om familjens 4 hästar och satsning inom svensk fälttävlan, med meriter som SM, Lag-SM och NM i bagaget. Och även inlägg om misslyckanden och alla bakslag och tankar som kan tänkas komma upp under resans gång. Skriver dessutom om saker som feminism, djurplågeri och veganism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela