Daniella Siira

TIllfrisknandet går framåt

Publicerad 2014-09-15 19:09:00 i Vardagliga saker,

Det går bättre nu! Jag har börjat få spendera tid i stallet igen och jag märker hur jag förändras inuti. Jag har blivit gladare, vågat mer och kunnat tänka mer positivt. Dom jobbiga ångesttankarna finns, men jag har börjat lära mig att hantera dom på ett så mycket bättre sätt. JAG RED FAKTISKT DRESSYR PÅ PITCHI FÖRRA VECKAN! S-Å-U-N-D-E-R-B-A-R-T.
Men annars har jag mest bara mockat och pysslat i stallet. Borstar hästar och städar. Och det är minst lika kul det! Adrian har ju trots allt tagit över Pitchi nu, och det känns bra. Jag och Pitchi har gjort så mycket tillsammans och vi har kommit dit vi ville - och vi skulle nog inte kunna komma längre tillsammans. Båda två är redo för nya utmaningar och kanske meningen är att jag ska ta en paus för att kunna uppleva vardagliga saker, sådant man kanske gick miste om när man var iväg på tävlingar om helgerna eller träningar om kvällarna.
Pitchi och jag
Adrian och Pitchi på terräng igår - hoppar här en P90-kombination!
Men jag vet iallafall att jag inte vill sluta med hästar! Så det är bara en paus på obestämd tid. Men kommer inte ta bort lilla bloggisen, den får bara vara lite halvtom ett tag. Kul att det fortfarande är folk som kikar in här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Daniella Siira, 16 år

Följ en fälttävlansryttares tankar om ridsporten. En blogg om familjens 4 hästar och satsning inom svensk fälttävlan, med meriter som SM, Lag-SM och NM i bagaget. Och även inlägg om misslyckanden och alla bakslag och tankar som kan tänkas komma upp under resans gång. Skriver dessutom om saker som feminism, djurplågeri och veganism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela